Lowongan Kerja PT Unilever Indonesia Tbk  Terbaru Tahun 2023

Lowongan Kerja PT Unilever Indonesia Tbk Terbaru Tahun 2023

Lowongan Kerja PT Unilever Indonesia Tbk  Terbaru Tahun 2023

Profil Perusahaan

PT Unilever Indonesia Tbk telah beroperasi sejak tahun 1933 dan telah menjadi perusahaan Fast Moving Consumer Goods terdepan di pasar Indonesia. Unilever Indonesia memiliki lebih dari 40 brand yang terbagi dalam 2 segmen usaha; Home & Personal Care dan Foods & Refreshment. Unilever Indonesia telah ‘go public’ pada tahun 1982 dan saham-sahamnya tercatat dan diperdagangkan di Bursa Efek Indonesia.

Unilever Indonesia memiliki sembilan pabrik yang berada di Cikarang dan Rungkut. Kesembilan pabrik tersebut telah mendapatkan sertifikasi halal dari Majelis Ulama Indonesia (MUI).

Visi kami adalah menjadi pemimpin di pasar global dalam hal menciptakan bisnis yang berkelanjutan; yang berlandaskan tujuan mulia (purpose-led) dan mampu bersaing dimasa depan (future-fit).

Posisi dan Kualifikasi

Assistant Brand Manager ( ABM )
Tangerang, Indonesia


Assists in the development of the Brand Marketing Plan by developing an understanding of the drivers of brand growth and brand health and identifying key issues and opportunities.
Lead innovation / activation projects deployment and the integrated activity schedule ensuring consistency with Brand Key Vision and Brand Vision Plan including communication strategy.
Monitor and evaluate brand performance to recommend and execute appropriate ways to increase brand equity.
Identifies solutions and make recommendations to improve effectiveness based on performance monitoring.
Work closely with agencies (Advertising, Market Research, PR, etc ) to execute flawless brand experiences across touch points.
Delivers specific brand projects as per brand plan, eg. Co-branding with major retailer.
Monitors budgets spend and provides timely communication to relevant stakeholders on overspend / cash availability.
Partner with different functions 9 Customer Development, Supply Chain & Finance) for ongoing projects, competitors, budget phasing, media plan tracking.

Essential Requirements:
Bachelor’s Degree.
3 years + in Brand Building/Brand Development in FMCG.
Strong business mindset, analytical power and good communication skill.
Passion to growth and strong time management skill to work in a changeable environment, ability to manage workload and multiple projects.
Open-minded, practical creativity, and result oriented,
Fluent in English speaking and writing.

Cara Melamar

Please Apply Through the link  :  bit.ly/3HIN0Ke

PERHATIAN: Kami tetap berusaha menyampaikan Informasi Rekrutmen yang Valid melalui Weblog ini, Harap Tetap Waspada apabila pada proses rekrutmen ada Pihak/Oknum yang meminta dana dalam bentuk apapun, Kami tidak pernah meminta dana dalam bentuk apapun (biaya transportasi atau akomodasi dll ) Harap Untuk Selalu Mengabaikan permintaan dana dalam bentuk Apapun.

Tags :